2010. augusztus 4., szerda

Munkakereső Mumus

Legújabb kalandom, hogy szembesültem a Munkakereső Mumussal. Tudod, hogy mi ez a "szörnyecske", amiről beszélek? Szerintem van már tipped, de segítek.
Képzeld el, hogy olyan szituációba kerültél, amikor az a feladat, hogy találj egy, az előzőhöz képest előrelépésnek számító új munkahelyet, a lehető legrövidebb idő alatt! Nem egyszerű helyzet, de tegyük fel, hogy nagyjából nyomon vagy. Értesz sok mindenhez, beszélsz angolul, széles az érdeklődési köröd és számtalan pozícióhoz van Magyarországon szerzett munkatapasztalatod. Szinte te vagy a Jolly Joker, de valami mégsem stimmel. Valami állandóan motoszkál odabenn. Ötletel, kétségbe von, önbizalmat rabol, megmondja a frankót, meg hasonlók. Na ez a Mumus. A Naaagy Munkakereső Mumus.

Minthogy nekem már nagyon elegem van belőle, itt és most egy igen komoly offenzívát kap szerencsétlen.

Alaphelyzetem a fentebb vázoltaknak megfelelő: olyan munkát keresek, ami a Burger Kinghez képest előre lépés, beleillik a repertoáromba, szeretni fogom csinálni - de minimum az elején érdekel-, és az érte kapott fizetésből tudom biztosítani magamnak a jelenlegi életszínvonalamat, de inkább egy kicsit többet. Mindezt úgy, hogy rendszeres bevételi forrásom már nincs, számíthatok a barátaimra, a családomra, de leginkább saját magamra.

Az első nagy dilemma máris adja magát: mit szeretnék csinálni? Ugyanis ez nálam nem egy egyszerű kérdés. Alapvetően IT expert vagyok SQL adatbázisokra specializálva, de projektmenedzseri múltamnak köszönhetően jól kommunikálok a megrendelőkkel és a fejlesztőkkel egyaránt, képes vagyok a rendszereket elejétől a végéig átlátni, és a felhasználói támogatásban is megállom a helyemet nem csak mint help desk munkatárs, hanem speciális, felhasználóra szabott tananyagok összeállítója és trénereként is. Mindezekkel együtt erős adminisztrátori képességeket fejlesztettem ki magamban, illetve tanári diplomámmal és tréneri hátteremmel az oktatás is simán szóba jöhet, mint általam szívesen vállalt tevékenység. Minthogy az angolom nem shakespeare-i, de azért elég jó ahhoz, hogy a bátorságom megmaradjon, úgy döntöttem, fentebb helyezem azt a bizonyos lécet.

Nekem ebből három irány jön:
1.) erős IT tudással adminisztrátori, információ analitikai, vagy egyéb, önálló munkavégzést is igénylő irodai munka, vagy
2.) IT tréneri munka, vagy
3.) a természet, mint új szerelem: IT alapú, de természet-közeli feladatok, mint pl. egy működő farm menedzsmentjében felmerülő IT-s feladatok ellátása, vagy természetvédelmi területeket felügyelő szervek segítése a meglévő szaktudásommal.


Nos, míg eljutottam idáig, ez a monster igencsak ügyködött itt bent. De a nagy ügyködése közben arról viszont lemaradt, hogy a legyőzési stratégiákat is kifejlesztettem magamban. Holnap ezeket mesélem el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése